Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

De Supporters van Cardea

De Supporters vormen een informeel support netwerk van vrijwilligers voor kinderen, jongeren en gezinnen die bekend zijn bij de teams van Cardea en de diverse jeugdteams. Deze vrijwilligers zijn ondersteunend aan de zorg van de professional. Iets waar enorm behoefte aan is! Denk aan een jongere helpen verhuizen, samen muziek maken, een maatje zijn voor iemand op de wachtlijst. Extra support voor degene die dit het hardst nodig hebben!

Ben jij een Supporter?

Geeft het je een goed gevoel om een ander te helpen en te zien groeien? Of als iemand je bedankt voor je helpende hand? Dan ben jij de Supporter die we zoeken! Supporters zijn vrijwilligers die iets willen betekenen voor gezinnen, kinderen en jongeren in de regio Holland Rijnland.

Wat ga je doen als supporter?
Bij Cardea geloven we dat ieder kind het verdient om zich goed te kunnen ontwikkelen. Naast het bieden van specialistische jeugdhulp is het daarom ook belangrijk gehoor te geven aan de lichte, maar noodzakelijke hulpvragen van onze cliënten. Als Supporter van Cardea ga jij daarmee aan de slag. Je hebt contact met de betrokken professionals en wordt begeleid door een coördinator van het Supportteam.

Wat is Support?

Eenmalige support: een jongere helpen verhuizen of helpen klussen, een middagje naar de speeltuin met een kind.
Support een gezin: een kind naar de zwemles of sport brengen, af en toe een lekkere maaltijd koken of boodschappen doen.
Structurele support is bijvoorbeeld voor een langere periode (maximaal 10 maanden) een kind, jongere of ouder begeleiden door een maatje te zijn. Je kunt samen leuke dingen doen en af en toe eens langsgaan om te horen hoe het gaat.

Schuilt er een Supporter in jou?!

Neem contact op met het Supportteam via supporters@cardea.nl voor meer informatie.

Support aanvragen voor een cliënt

In een aantal stappen kun je support aanvragen voor een cliënt en/of het gezin.

Stap 1
Een Supporter wordt met goedkeuring van de cliënt aangevraagd door de professionals van Cardea of via de sociaal makelaars van de Jeugd- en gezinsteams via supporters@cardea.nl.

Stap 2
Het supportteam ontvangt de aanmelding en neemt contact op met de aanvrager om de vraag van de cliënt door te nemen en te kijken of er een passende oplossing is bij de Supporters.

Stap 3
Bij beschikbaarheid van een Supporter en de juiste match wordt deze onder begeleiding van de betrokken professional en de Support coördinator voorgesteld aan de cliënt. Wanneer er geen passende Supporter beschikbaar is gaan we actief werven.

Stap 4
Wanneer langdurig support nodig is organiseren we een uitgebreide kennismaking tussen de cliënt, de Supporter, de betrokken professional en de Support coördinator. We maken concrete afspraken over de inhoud en het doel van de benodigde support inclusief de praktische invulling.

Heb je nog vragen en/of wil je contact opnemen met ons Supportteam, mail dan naar Marloes van Hove en Inge Roelofs via supporters@cardea.nl.